Розмір шрифту: А А А Колір сайту: А А А Зображення
Параметри Звичайна версія

Параметри шрифту:

Виберіть шрифт: Arial Times New Roman
Інтервал між символами: Стандартний Середній Великий

Параметри шрифту:

Чорним по білому
Білим по чорному
Синім по голубому
Коричневим по бежевому
Зеленим по коричневому

Головна / Новини та оголошення / Новини / Інтернетизація шкіл та можливість використання платформи для дистанційного навчання – одне із ключових завдань забезпечення освітнього процесу в умовах пандемії

Інтернетизація шкіл та можливість використання платформи для дистанційного навчання – одне із ключових завдань забезпечення освітнього процесу в умовах пандемії
16 вересня 2020 року

Сьогодні, 16 вересня, у режимі онлайн відбулась селекторна нарада з регіонами України за участю керівництва Міністерства освіти і науки України, а також Міністерства та Комітету цифрової трансформації України.

Вінниччину на нараді представляла перший заступник голови ОДА Наталя Заболотна.

Основне питання порядку денного -  необхідність підключення до інтернету шкіл у сільській місцевості та забезпечення можливостей дистанційного навчання.

За підрахунками Мінцифри, на сьогодні понад 2,5 тис. українських шкіл розташовані у населених пунктах, де немає жодного оптичного провайдера. Це означає, що вони не мають можливості підключитися до якісного інтернету.

Відповідно, в умовах карантину і за необхідності дистанційного навчання, учні та вчителі цих навчальних закладів не зможуть проводити заняття у форматі онлайн.

Про основні вимоги щодо забезпечення шкіл швидкісним інтернетом поінформував керівник експертної групи з розвитку фіксованого широкосмугового інтернету Андрій Набок .

Так, для забезпечення якісного дистанційного навчання в умовах карантину, заклади загальної середньої освіти повинні мати підключення до інтернету зі швидкістю не менше 100 Мбіт/с з можливістю зміни на тарифний план зі швидкістю 1 Гбіт/с без оновлення мережевого обладнання.

Уся архітектура мережі, що побудована до мережевого обладнання всередині приміщення шкіл, повинна базуватись виключно на волоконно-оптичних лініях зв’язку без застосування радіотехнологій.

В обговоренні та наданні роз’яснень щодо інтернетизації шкіл взяли участь заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку цифрової інфраструктури Олександр Шелест, а також заступник Міністра освіти і науки України Артур Селецький.

За словами Олександра Шелеста, підключення шкіл до мережі інтернет є одним із найбільш важливих завдань місцевої влади, тож кошти на це повинні виділятися з обласних та з місцевих бюджетів.  У тому числі, на це може бути направлено фінансування залишків освітньої субвенції. 

Значна увага була приділена вирішенню технічних та юридичних питань, детальним розрахункам максимальної вартості підключення до оптоволоконних мереж по кожній області та наявних обсягів освітньої субвенції по кожному місцевому бюджету.

Під час селекторної наради заступник Міністра освіти і науки України Артур Селецький також поінформував, що на сьогодні є можливість долучитися до реалізації пілотного проєкту – впровадження платформи для дистанційного навчання.

Багато можливостей для підвищення якості дистанційного навчання надає Microsoft Teams, де можна безкоштовно зареєструвати свою школу. Учні, вчителі й працівники школи зможуть без перешкод працювати разом, створювати контент та обмінюватися ресурсами за допомогою єдиної, легкої в опануванні та простої у користуванні платформи.

У ході засідання перший заступник голови ОДА Наталя Заболотна зауважила, що такий напрям роботи є вкрай важливим, тож Вінниччина прагне увійти до списку областей, де впроваджуватимуть пілотний проєкт використання єдиної платформи для дистанційного навчання.

Вона також поставила завдання Департаменту освіти і науки облдержадміністрації опрацювати стан використання коштів, виділених державними субвенціями у розрізі кожного району, міста та ОТГ задля того, щоб більш докладно вивчити можливості забезпечення технічних умов для інтернетизації шкіл області.